LUXURY BRANDING | Studio Succes 

 

Iemand die de website van het Hilversumse Studio Succes bezoekt, krijgt een zwart scherm met gouden letters te zien. Daarop staat het bericht dat het bureau alleen voor een zeer selecte groep werkt. Een verzoek tot samenwerking indienen is mogelijk, maar eigenaren Karen Michael en Taron Movsisjan gebruiken regelmatig het recht klanten te weigeren.  

Pendelend tussen Parijs, Cannes en Rusland verkeren de twee van oorsprong Armeense ondernemers vaak in elitaire kringen. Ze doen zaken met bedrijven die luxe sigaren, whisky of sieraden met diamanten verkopen aan ‘the rich and famous’ en zeggen goede banden te onderhouden met invloedrijke personen over de hele wereld.  

Nog niet zo lang geleden zat Karen Michael nog in de schoolbanken voor zijn studie Small Business en Retail Management. Daar werd hij vanaf dag één gestimuleerd zelf een bedrijf te starten. Dat hij samen met Taron, die net de fotovakschool had afgerond, een nieuwe uitdaging zocht, was duidelijk. ‘Vervolgens kregen we vrijwel tegelijkertijd een visioen dat onze toekomst lag in luxury branding.’ Omdat ze allebei totaal niet spiritueel zijn, durfden ze dit elkaar eerst niet te vertellen. 

Mindset

Hun visie is door te dringen tot de top tien van meest exclusieve bureaus, en daarbij klanten naar het hoogste segment te tillen met de beste service. In de nichemarkt waarin zij zich bewegen, gaat het volgens de twee vooral om de juiste ‘mindset’. ‘Alleen premium producten geven toegang tot die nieuwe wereld. De klanten waar wij voor werken, willen hun reputatie binnen dat segment behouden of juist verkrijgen, maar weten niet hoe. Door goed na te denken over de juiste ideologie en positionering helpen wij daarbij.’  

Zo ontwierp Studio Succes voor Baroqco een speciale sieradenbox waarop de naam met grote sierlijke letters is geschreven. Het is het merk dat ook de kronen levert voor de Miss Universe en Miss Nederland verkiezing. Een andere naam die zij naar een hoger level tillen, is Budwolf, een Duitse energydrank. ‘Meer namen kunnen wij niet noemen, omdat de markt waarin wij ons bewegen echt exclusief is. Daarom werken we via een ‘invited only’-concept en ligt de nadruk niet op onze website, maar op de kwaliteit die we leveren.’  

Limousine

Hun ‘prospects’ ontvangen ze op een speciaal adres in Amsterdam terwijl hun kantoor is ingericht in een luxe villawijk in Hilversum. ‘Is het echt een belangrijke klant dan zorgen we dat zo’n bezoek vanaf het moment dat iemand landt op Schiphol is geregeld. Op zo’n moment kun je denken aan het ophalen met een limousine, het reserveren van een restaurant en een hotel, een personal shopper en begeleiding door een chauffeur. In dit segment is het belangrijk een relatie op te bouwen. Ja, en daarvoor moeten we investeren. Dat is natuurlijk een risico, maar door onze klanten vooraf goed te selecteren, willen we dat risico zoveel mogelijk minimaliseren.’ 

Een verkoopafdeling hebben de heren niet. ‘We verkopen niets. Wij communiceren alleen. Pas als iemand onze ideeën interessant vindt, gaan we in gesprek. Ons doel is samen met onze klanten te groeien en de wereld in positieve zin te veranderen. Dat lijkt tegenstrijdig, maar niet als je bedenkt dat de rijken het meest doneren aan goede doelen. Nu zijn we nog een startend bedrijf, maar als wij genoeg winst maken, zullen ook wij een deel van onze winst aan anderen schenken.’ 

Goede basis

Dat ze juist in Nederland een luxe marketingbureau vestigen, is voor beide mannen die ooit het land inkwamen als vluchteling erg belangrijk. ‘Wij willen het land dat ons gastvrij ontving iets teruggeven. Hun Armeense achtergrond blijkt achteraf een goede basis voor hun activiteiten te zijn. ‘Armeniërs zitten van oorsprong in de diamantenhandel en wij zijn een beetje elitair opgevoed.’ 

Michael en Movsisjan hechten veel waarde aan discipline en vinden het heel belangrijk dat ze zich blijven ontwikkelen. ‘We lezen bijvoorbeeld elke dag minstens een half uur en verdiepen ons in onderwerpen als filosofie, hedonisme en luxury. Toen we net in Nederland waren, verslonden we boeken over bijvoorbeeld de Nederlandse geschiedenis. We moest alles inhalen, omdat we hier verder wilden. Alle macht zit in boeken. ‘Think and grow rich’ is nog steeds onze favoriete boek.’  

www.studiosucces.com 

 

 

  

 

 

  

 

   

Geschreven op

Naar het overzicht

Liefdevolle kunstwerkjes

Inspirerende ondernemer | PHIE Jewels Alkmaar De ontwerpen van sieradenontwerpster Sophie Jong zijn bijzonder en nergens mee te vergelijken.... Lees meer »

Rijk verleden en fraaie toekomst

Een rijk verleden en een fraaie toekomst komen samen in de prachtige autoshowroom van Kimman in Hillegom. Daar waar tientallen jaren antieke... Lees meer »

ING Huis Groningen: Een innovatieve ontmoetingsplek

Het ING Huis aan het Hereplein in Groningen voelt als een huiskamer: nergens balies, wél een koffiecorner, een digibar en een uitnodigende... Lees meer »

Innovatieve ontmoetingsplek

Het ING Huis aan het Houtplein in Haarlem voelt als een huiskamer: nergens balies, wél een koffiecorner, een digibar en een uitnodigende... Lees meer »

Als belegger word je vanzelf bescheiden’

Met haar transparante en onafhankelijke manier van werken is Martine Hafkamp van Fintessa Vermogensbeheer al jaren onderscheidend in de... Lees meer »

LUXURY BRANDING | Studio Succes 

Iemand die de website van het Hilversumse Studio Succes bezoekt, krijgt een zwart scherm met gouden letters te zien. Daarop staat het bericht... Lees meer »

Tomorrowmen: ijzersterk in digitale marketing

Ze eten niet elke dag spinazie, maar zijn wel ijzersterk in digitale marketing. Dit jaar nog wonnen ze de trofee voor beste videocampagne... Lees meer »

Broches met Parijse flair

Edelstenen vormen het kloppende hart van het Nederlandse sieradenmerk Bron Jewelry. ‘Deze cadeautjes van de natuur vervelen nooit en hun... Lees meer »

Met liefde gemaakt

Christine de Vogel is een creatieve denkster. Of het nu gaat om unieke sieraden, kunstzinnige objecten of fotografie. ‘Ik probeer te werken... Lees meer »

Echte vrouwenversierders

De etalage van een prachtig pand aan de Bloemendaalseweg kun je niet gedachteloos voorbijlopen; er liggen beeldschone sieraden. Het zijn... Lees meer »

Schitterend zilver

Van antiek zilver tot trendy zilveren sieraden, bij Zilver.nl geldt altijd een prettige prijs-kwaliteitsverhouding én wordt alles met zorg... Lees meer »

Een sieraad voor het leven

Op de hoek van ‘het oudste en mooiste straatje’ van Amersfoort is Edelsmederij Kircher Schmuck te vinden. Meestergoudsmid Kerstin Kircher... Lees meer »

De gouden formule

Zelfs de meest noeste juwelen hebben soms wat onderhoud nodig. Dat geldt ook voor Schaap en Citroen. Het toonaangevende juweliershuis blijft... Lees meer »

Design voor sterke karakters

Rodrigo Otazu (Mister O) werkte samen met modeontwerpers Alexander McQueen, Jean Paul Gaultier en Christian Lacroix. Ook ‘sierde’ hij wereldsterren... Lees meer »

Exclusieve sieraden die schitteren

Edelsmeden Watze en Simone van der Wal maken exclusieve, kwalitatief hoogwaardige sieraden. Hun winkel in het Friese Joure is een walhalla... Lees meer »

Nooit tijd genoeg

Wybe van der Gang maakt zijn horloges zoals Porsche zijn auto’s bouwt: industriële normen in het hele proces van ontwerp tot productie,... Lees meer »

Honderd procent ambachtelijk

Alle sieraden die edelsmeden Watze en Simone van der Wal maken, zijn uniek. Hun winkel in het Friese Joure is een walhalla vol prachtige,... Lees meer »

Een culinair paradijs

Wie aan Aruba denkt, komt al gauw uit op de mooiste stranden, het perfecte klimaat en de vriendelijkste locals. Maar wist je dat het ‘One... Lees meer »

Lime time

Knallend en opvallend. Limoengroen is dé kleur waar je dit seizoen indruk mee maakt: energiek, verfrissend en op en top zomers. Samenstelling:... Lees meer »

Natuurlijke gloed

Creëer een moment voor jezelf met deze fijne verzorgingsproducten. Een stralende look bereik je immers niet zomaar: daar moet je wél wat... Lees meer »

Look sharp

Hoe kom je smart casual voor de dag? Combineer sportieve kledingstukken met zorgvuldig uitgekozen accessoires voor een semi-nette stijl.... Lees meer »

Secret garden

Natuurlijke ingrediënten vormen de basis van geurige beautyproducten, geïnspireerd op de romantiek van een geheime tuin. Daar fleur je van... Lees meer »

Nooit tijd genoeg

Wybe van der Gang maakt zijn horloges zoals Porsche zijn auto’s bouwt: industriële normen in het hele proces van ontwerp tot productie,... Lees meer »

Programma Tall Ships Races Harlingen

Harlingen is er klaar voor. Op donderdagmorgen 14 juli verwelkomen tienduizenden mensen veertig schitterende tallships. De traditionele... Lees meer »

Klaar om weg te varen

Smits Jachtmakelaardij bestaat tien jaar en is een echt familiebedrijf. René Smits, zijn twee zoons en meerdere vaste en parttime medewerkers... Lees meer »

Varende vakantievilla's

Elke paar dagen wakker worden met een ander uitzicht. Op de ene ochtend de vogels horen fluiten in een natuurgebied en een andere avond... Lees meer »

Project 54; een revolutionair nieuw jacht

Met de aankondiging van ‘Project 54’ maakte Super Lauwersmeer vorig jaar bekend met een revolutionair nieuw jacht op de markt te komen.... Lees meer »

Sterk in de mix

Zoek je een fijn adres om kleding te shoppen? Bij VanGunst Damesmode in één van de gezelligste straatjes van Leeuwarden vind je wat je zoekt.... Lees meer »

Edgy twist

De herencollecties voor herfst/winter 2023 tonen een ultieme mix van formeel en casual. Hul jezelf dit seizoen in warme stoffen als flanel,... Lees meer »

Comfy chic

Eenvoud en originaliteit gaan dit modeseizoen hand in hand. De looks voor herfst/winter 2023 kenmerken zich door een levendig spectrum van... Lees meer »

Van top tot teen

Van een verrassende dames- en herencollectie met een mix van internationaal bekende namen en nieuwe gedurfde kleine merken, tot moderne... Lees meer »

Come rain, come shine

De geur van regen en de kleuren van de herfst. Beleef het najaar in optima forma met deze stijlvolle must-haves. Perfect voor mannen die... Lees meer »

Purple rain

Ooit was paars een exclusieve kleur, voorbehouden aan het koningshuis en de kerk. Fast forward naar dit najaar, waarin paars zich ontpopt... Lees meer »

Black & white

Geen kleurcombinatie creëert een sterker contrast dan zwart-wit. Pronk met de kracht van een garderobe in zwart en wit en ga creatief aan... Lees meer »

4 Valkuilen bij de aanschaf van een nieuwe bril

Het kiezen van een nieuwe bril kan een uitdagende taak zijn. Niet alleen moet je letten op de juiste montuur en de stijl die bij je past,... Lees meer »

Paradijs voor shopliefhebbers

In het Rotterdamse Hillegersberg is het charmant shoppen. Het winkelhart in de driehoek Bergse Dorpsstraat-Weissenbruchlaan-Streksingel... Lees meer »

Feel good mode

In modedorp Haren is in het gezellige winkelhart de sfeervolle en exclusieve modeboutique Private Style te vinden. Eigenares Stien Brouwer... Lees meer »

Paradijs voor shopliefhebbers

In het Rotterdamse Hillegersberg is het charmant shoppen. Het winkelhart in de driehoek Bergse Dorpsstraat-Weissenbruchlaan-Streksingel... Lees meer »

Verder kijken, meer zien

Het ‘montuur’ van Bij Maarten in Emmen bestaat uit de winkel, maar het gaat uiteindelijk om de inhoud: de glazen. En dat zit hier méér dan... Lees meer »

De lekkerste olijfolie in de mooiste flessen

‘Ik ben als kind in een ketel met olijfolie gevallen. Anders kan ik mijn fascinatie voor dit vloeibare goud niet verklaren’, aldus Nico... Lees meer »

Bloemrijke hebbedingen

Badlaken Scarlett van Essenza Scarlett is de naam van dit stijlvolle strandlaken van Essenza (100 x 180 cm) vol zomerse bloemen. In Sage... Lees meer »

Nidum: modern design in monumentaal Arsenaal

De verbouwing is nog in volle gang, maar als alles volgens plan verloopt, opent Nidum begin 2021 haar deuren. Het Arsenaal in Grave, ooit... Lees meer »

A little cows dream: een eerbetoon aan de koe in designtassen

Berta. Willem. Keesje. Sjoukje. Dirk; zomaar een greep uit de gele oormerken waaraan de items van Alittlecowsdream direct herkenbaar zijn.... Lees meer »

Designer Efva Atttling | ‘Mijn creatieve antennes staan altijd aan’  

Efva Attling is in Zweden een grootheid. Ze ontwierp de bekende ronde bril voor Iris Apfel, was twaalf jaar topmodel bij Eileen Ford en... Lees meer »

DESIGN | Alex de Witte  

Er zijn veel dingen die Alex de Witte beslist niet wil. Dat is gezien worden als een ontwerper die alleen maar lampen maakt. Daarom heeft... Lees meer »

LUXURY BRANDING | Studio Succes 

Iemand die de website van het Hilversumse Studio Succes bezoekt, krijgt een zwart scherm met gouden letters te zien. Daarop staat het bericht... Lees meer »

Stoer en vrouwelijk  

Na haar eerste carrière als marketingmanager in de IT-industrie startte Wendela de Goederen een high-end badmodemerk: BoxerinBlue. Geïnspireerd... Lees meer »