LUXURY BRANDING | Studio Succes 

 

Iemand die de website van het Hilversumse Studio Succes bezoekt, krijgt een zwart scherm met gouden letters te zien. Daarop staat het bericht dat het bureau alleen voor een zeer selecte groep werkt. Een verzoek tot samenwerking indienen is mogelijk, maar eigenaren Karen Michael en Taron Movsisjan gebruiken regelmatig het recht klanten te weigeren.  

Pendelend tussen Parijs, Cannes en Rusland verkeren de twee van oorsprong Armeense ondernemers vaak in elitaire kringen. Ze doen zaken met bedrijven die luxe sigaren, whisky of sieraden met diamanten verkopen aan ‘the rich and famous’ en zeggen goede banden te onderhouden met invloedrijke personen over de hele wereld.  

Nog niet zo lang geleden zat Karen Michael nog in de schoolbanken voor zijn studie Small Business en Retail Management. Daar werd hij vanaf dag één gestimuleerd zelf een bedrijf te starten. Dat hij samen met Taron, die net de fotovakschool had afgerond, een nieuwe uitdaging zocht, was duidelijk. ‘Vervolgens kregen we vrijwel tegelijkertijd een visioen dat onze toekomst lag in luxury branding.’ Omdat ze allebei totaal niet spiritueel zijn, durfden ze dit elkaar eerst niet te vertellen. 

Mindset

Hun visie is door te dringen tot de top tien van meest exclusieve bureaus, en daarbij klanten naar het hoogste segment te tillen met de beste service. In de nichemarkt waarin zij zich bewegen, gaat het volgens de twee vooral om de juiste ‘mindset’. ‘Alleen premium producten geven toegang tot die nieuwe wereld. De klanten waar wij voor werken, willen hun reputatie binnen dat segment behouden of juist verkrijgen, maar weten niet hoe. Door goed na te denken over de juiste ideologie en positionering helpen wij daarbij.’  

Zo ontwierp Studio Succes voor Baroqco een speciale sieradenbox waarop de naam met grote sierlijke letters is geschreven. Het is het merk dat ook de kronen levert voor de Miss Universe en Miss Nederland verkiezing. Een andere naam die zij naar een hoger level tillen, is Budwolf, een Duitse energydrank. ‘Meer namen kunnen wij niet noemen, omdat de markt waarin wij ons bewegen echt exclusief is. Daarom werken we via een ‘invited only’-concept en ligt de nadruk niet op onze website, maar op de kwaliteit die we leveren.’  

Limousine

Hun ‘prospects’ ontvangen ze op een speciaal adres in Amsterdam terwijl hun kantoor is ingericht in een luxe villawijk in Hilversum. ‘Is het echt een belangrijke klant dan zorgen we dat zo’n bezoek vanaf het moment dat iemand landt op Schiphol is geregeld. Op zo’n moment kun je denken aan het ophalen met een limousine, het reserveren van een restaurant en een hotel, een personal shopper en begeleiding door een chauffeur. In dit segment is het belangrijk een relatie op te bouwen. Ja, en daarvoor moeten we investeren. Dat is natuurlijk een risico, maar door onze klanten vooraf goed te selecteren, willen we dat risico zoveel mogelijk minimaliseren.’ 

Een verkoopafdeling hebben de heren niet. ‘We verkopen niets. Wij communiceren alleen. Pas als iemand onze ideeën interessant vindt, gaan we in gesprek. Ons doel is samen met onze klanten te groeien en de wereld in positieve zin te veranderen. Dat lijkt tegenstrijdig, maar niet als je bedenkt dat de rijken het meest doneren aan goede doelen. Nu zijn we nog een startend bedrijf, maar als wij genoeg winst maken, zullen ook wij een deel van onze winst aan anderen schenken.’ 

Goede basis

Dat ze juist in Nederland een luxe marketingbureau vestigen, is voor beide mannen die ooit het land inkwamen als vluchteling erg belangrijk. ‘Wij willen het land dat ons gastvrij ontving iets teruggeven. Hun Armeense achtergrond blijkt achteraf een goede basis voor hun activiteiten te zijn. ‘Armeniërs zitten van oorsprong in de diamantenhandel en wij zijn een beetje elitair opgevoed.’ 

Michael en Movsisjan hechten veel waarde aan discipline en vinden het heel belangrijk dat ze zich blijven ontwikkelen. ‘We lezen bijvoorbeeld elke dag minstens een half uur en verdiepen ons in onderwerpen als filosofie, hedonisme en luxury. Toen we net in Nederland waren, verslonden we boeken over bijvoorbeeld de Nederlandse geschiedenis. We moest alles inhalen, omdat we hier verder wilden. Alle macht zit in boeken. ‘Think and grow rich’ is nog steeds onze favoriete boek.’  

www.studiosucces.com 

 

 

  

 

 

  

 

   

Geschreven op

Naar het overzicht

ING Huis Groningen: Een innovatieve ontmoetingsplek

Het ING Huis aan het Hereplein in Groningen voelt als een huiskamer: nergens balies, wél een koffiecorner, een digibar en een uitnodigende... Lees meer »

Innovatieve ontmoetingsplek

Het ING Huis aan het Houtplein in Haarlem voelt als een huiskamer: nergens balies, wél een koffiecorner, een digibar en een uitnodigende... Lees meer »

Als belegger word je vanzelf bescheiden’

Met haar transparante en onafhankelijke manier van werken is Martine Hafkamp van Fintessa Vermogensbeheer al jaren onderscheidend in de... Lees meer »

LUXURY BRANDING | Studio Succes 

Iemand die de website van het Hilversumse Studio Succes bezoekt, krijgt een zwart scherm met gouden letters te zien. Daarop staat het bericht... Lees meer »

Tomorrowmen: ijzersterk in digitale marketing

Ze eten niet elke dag spinazie, maar zijn wel ijzersterk in digitale marketing. Dit jaar nog wonnen ze de trofee voor beste videocampagne... Lees meer »

De gouden formule

Zelfs de meest noeste juwelen hebben soms wat onderhoud nodig. Dat geldt ook voor Schaap en Citroen. Het toonaangevende juweliershuis blijft... Lees meer »

Design voor sterke karakters

Rodrigo Otazu (Mister O) werkte samen met modeontwerpers Alexander McQueen, Jean Paul Gaultier en Christian Lacroix. Ook ‘sierde’ hij wereldsterren... Lees meer »

Exclusieve sieraden die schitteren

Edelsmeden Watze en Simone van der Wal maken exclusieve, kwalitatief hoogwaardige sieraden. Hun winkel in het Friese Joure is een walhalla... Lees meer »

Nooit tijd genoeg

Wybe van der Gang maakt zijn horloges zoals Porsche zijn auto’s bouwt: industriële normen in het hele proces van ontwerp tot productie,... Lees meer »

Honderd procent ambachtelijk

Alle sieraden die edelsmeden Watze en Simone van der Wal maken, zijn uniek. Hun winkel in het Friese Joure is een walhalla vol prachtige,... Lees meer »

Zilver juwelier

Online juwelier voor sieraden, geboortecadeaus, zilverwerk en zilver bestek. Gouden en zilveren sieraden van bekende sieradenmerken Ei-hangers... Lees meer »

Bron Jewelry: City Garden

Steden zijn niet meer wat ze geweest zijn… En dat is maar goed ook! Stadsbewoners laten in toenemende mate de natuur binnen en dat zorgt... Lees meer »

Jarrèl Exclusive Jewelry presenteert Lucca collectie

Jarrèl Exclusive Jewelry is een uniek merk met een al even uniek verhaal dat teruggaat tot 1974, toen de oprichtster van Jarrèl besloot... Lees meer »

Zilver.nl: Voor al uw persoonlijke cadeaus!

Prachtige ringen van Christian Bauer in geelgoud en witgoud met briljanten. Prijzen vanaf €1195,= Combineer zoals je wilt met horloge, stenen,... Lees meer »

Sieraden met pure vormen

In een monumentaal pand in het Friese Joure, bevindt zich de winkel annex atelier van goudsmeden Watze en Simone van der Wal. Het contrast... Lees meer »

Secret garden

Natuurlijke ingrediënten vormen de basis van geurige beautyproducten, geïnspireerd op de romantiek van een geheime tuin. Daar fleur je van... Lees meer »

Nooit tijd genoeg

Wybe van der Gang maakt zijn horloges zoals Porsche zijn auto’s bouwt: industriële normen in het hele proces van ontwerp tot productie,... Lees meer »

Programma Tall Ships Races Harlingen

Harlingen is er klaar voor. Op donderdagmorgen 14 juli verwelkomen tienduizenden mensen veertig schitterende tallships. De traditionele... Lees meer »

Klaar om weg te varen

Smits Jachtmakelaardij bestaat tien jaar en is een echt familiebedrijf. René Smits, zijn twee zoons en meerdere vaste en parttime medewerkers... Lees meer »

Varende vakantievilla's

Elke paar dagen wakker worden met een ander uitzicht. Op de ene ochtend de vogels horen fluiten in een natuurgebied en een andere avond... Lees meer »

Project 54; een revolutionair nieuw jacht

Met de aankondiging van ‘Project 54’ maakte Super Lauwersmeer vorig jaar bekend met een revolutionair nieuw jacht op de markt te komen.... Lees meer »

Watersporter in hart en nieren

Varen zit René Smits in het bloed. Na een carrière in de financiële wereld sprong hij tien jaar geleden in het diepe en begon Smits Jachtmakelaardij.... Lees meer »

Bron Jewelry: City Garden

Steden zijn niet meer wat ze geweest zijn… En dat is maar goed ook! Stadsbewoners laten in toenemende mate de natuur binnen en dat zorgt... Lees meer »

Jarrèl Exclusive Jewelry presenteert Lucca collectie

Jarrèl Exclusive Jewelry is een uniek merk met een al even uniek verhaal dat teruggaat tot 1974, toen de oprichtster van Jarrèl besloot... Lees meer »

Super Lauwersmeer bootshow op de werf

Nu de HISWA te Water is geannuleerd organiseert Super Lauwersmeer haar eigen bootshow. Van 1 – 4 september openen wij de deuren van onze... Lees meer »

Shocking pink

En toen was daar ineens shocking pink! Een kleur die modeontwerper Elsa Schiaparelli in 1937 in Parijs introduceerde en die anno 2022 nog... Lees meer »

Maatwerk & experiment

In een wereld vol massaproductie richt modeontwerper Rosalie Key zich bewust op het tegenovergestelde: maatwerk. Vanuit haar Rotterdamse... Lees meer »

Feniks uit de as

Modehuis Boersma herrijst als een feniks uit de as. Het is te bizar voor woorden: Birgit Boersma en haar man Arjan Maat kreeg op 1 augustus... Lees meer »

Meesterlijk zwart

Zwart. Het was de favoriete kleur van de Spaanse couturier Cristóbal Balenciaga. Een kleur waarin zijn sculpturale en complexe vormentaal... Lees meer »

Beken kleur

Dé trend van dit moment? Jezelf (durven) laten zien, zegt Marco van Hall van Mull Castricum. ‘We mogen en willen onszelf weer meer laten... Lees meer »

Outfits met impact

Prachtige stoffen, geraffineerde breisels, mooie warme kleuren; dit winterseizoen laat She’s Different in Rijssen je weer verbazen met een... Lees meer »

Mix it up

Stijlvol en comfortabel gaan hand in hand in herfst-wintercollecties voor mannen. Een grote trend is het combineren van verschillende stijlen... Lees meer »

Viva volume

De modetrends voor winter 2022 staan in het teken van oversized volumes. Van wijde broeken tot grote jassen: het slimfit tijdperk is definitief... Lees meer »

Dé trends van het seizoen

Androesja is een herenkledingzaak in hartje binnenstad van Groningen. Eigenaar Androesja Vermaning verheugt zich op het najaar/winterseizoen... Lees meer »

Elegance is an attitude

Grenzeloos, dat is Ameya in Assen. Eigenaresse Jacqueline Barree presenteert een eigen stijl en mix van bekende en onbekende, duurzame merken... Lees meer »

Verder kijken, meer zien

Het ‘montuur’ van Bij Maarten in Emmen bestaat uit de winkel, maar het gaat uiteindelijk om de inhoud: de glazen. En dat zit hier méér dan... Lees meer »

De lekkerste olijfolie in de mooiste flessen

‘Ik ben als kind in een ketel met olijfolie gevallen. Anders kan ik mijn fascinatie voor dit vloeibare goud niet verklaren’, aldus Nico... Lees meer »

Bloemrijke hebbedingen

Badlaken Scarlett van Essenza Scarlett is de naam van dit stijlvolle strandlaken van Essenza (100 x 180 cm) vol zomerse bloemen. In Sage... Lees meer »

Nidum: modern design in monumentaal Arsenaal

De verbouwing is nog in volle gang, maar als alles volgens plan verloopt, opent Nidum begin 2021 haar deuren. Het Arsenaal in Grave, ooit... Lees meer »

A little cows dream: een eerbetoon aan de koe in designtassen

Berta. Willem. Keesje. Sjoukje. Dirk; zomaar een greep uit de gele oormerken waaraan de items van Alittlecowsdream direct herkenbaar zijn.... Lees meer »

Designer Efva Atttling | ‘Mijn creatieve antennes staan altijd aan’  

Efva Attling is in Zweden een grootheid. Ze ontwierp de bekende ronde bril voor Iris Apfel, was twaalf jaar topmodel bij Eileen Ford en... Lees meer »

DESIGN | Alex de Witte  

Er zijn veel dingen die Alex de Witte beslist niet wil. Dat is gezien worden als een ontwerper die alleen maar lampen maakt. Daarom heeft... Lees meer »

LUXURY BRANDING | Studio Succes 

Iemand die de website van het Hilversumse Studio Succes bezoekt, krijgt een zwart scherm met gouden letters te zien. Daarop staat het bericht... Lees meer »

Stoer en vrouwelijk  

Na haar eerste carrière als marketingmanager in de IT-industrie startte Wendela de Goederen een high-end badmodemerk: BoxerinBlue. Geïnspireerd... Lees meer »

De Dames van Akkrum

Gratievol Het is opvallend dat Ruud van Doorn en Ineke de Groot nu vaak te horen krijgen dat hun pand zo groot is. Door de verbouwing van... Lees meer »