Vlnr: Miel Tiebie, Mariëtte Niehe en Ingmar Kuper

 

Perspagina

 

Haarlem, 09 april 2020

Lourens J.C. Magazine & Events terug in Haarlem

Haarlem - Lourens J.C. Magazine & Events is overgenomen door bladenmakers Ingmar Kuper en Miel Tiebie. De glossy keert hiermee terug naar het Haarlemse. De nieuwe eigenaren gaan niet tornen aan de unieke bladformule, maar zien grote kansen in de versterking van het magazine in combinatie met de fysieke events en online activiteiten. “Hierdoor gaan we de lezers en onze partners nóg beter bedienen.” De eerstvolgende editie verschijnt in september 2020.

Miel Tiebie wordt de stuwende kracht achter de schermen, zowel qua bladcoördinatie als marketing strategie. Ingmar Kuper meldt zich aan het front, waar hij samen met Mariëtte Niehe het gezicht van Lourens gaat vormen. Mariëtte blijft dus aan Lourens verbonden en krijgt nu versterking.

Dicht bij de doelgroep
Vorige eigenaar Fred Nicolai voelde zich genoodzaakt afstand van het magazine te doen. Door de groei van zijn zorgbedrijf kon hij Lourens niet meer de aandacht geven die het verdiende. “Het idee van overname voelde meteen goed na het eerste gesprek”, vertelt Kuper. “Wij hebben ervaring als uitgever, zien mogelijkheden en staan dicht bij de doelgroep. Ook wij houden van hard werken, doen waar je voor staat en genieten van het goede leven.”

Uniek in Nederland
Lourens J.C. Magazine is de glossy over de geneugten des levens. Geen tijdschrift voor de happy few, maar voor iedereen die houdt van mooi, fijn en lekker. Van genieten dus. En dat al dertig jaar lang. De grote succesfactor van de formule is boeiende content die landelijk én regionaal combineert. Hiermee is Lourens uniek in Nederland. Ingmar Kuper en Miel Tiebie hebben glashelder voor ogen hoe zij het lifestyle-concept naar het volgende niveau gaan tillen.

Wereld te winnen
“Lourens Magazine is een ijzersterk merk met een groter potentieel dan er tot nu toe is uitgekomen”, aldus Tiebie. “Zo valt er online een wereld te winnen: op het gebied van social media, maar ook met cross mediale toepassingen en data-analyses. Daarnaast kan de vertaalslag naar regionale evenementen beter. Wij hebben twee doelen: enerzijds contentpartners die hun doelgroep beter bereiken, anderzijds lezers en bezoekers die meer plezier beleven aan Lourens als platform.”

Eerste vernieuwingen
De eerste editie van het magazine onder de nieuwe roergangers verschijnt in september 2020. Deze wordt feestelijk gepresenteerd op het landgoed van interieurontwerper Piet Jan van den Kommer. Voor die tijd krijgt de website een flinke update. Er is al een nieuwsbrief in het leven geroepen, vol items over mode, interieur, beauty, gezondheid, reizen, food, hotels, auto’s en kunst. Inschrijven kan op www.lourens.nl.

Verder lezen?

Altijd en overal toegang tot onze beste artiken.

Start vandaag

Word Lourens Member

Bent u al Member?

Wachtwoord vergeten?