LUXURY BRANDING | Studio Succes
Iemand die de website van het Hilversumse Studio Succes bezoekt, krijgt een zwart scherm met gouden letters te zien. Daarop staat het bericht dat het bureau alleen voor een zeer selecte groep werkt. Een verzoek tot samenwerking indienen is mogelijk, maar eigenaren Karen Michael en Taron Movsisjan gebruiken regelmatig het recht klanten te weigeren.
Pendelend tussen Parijs, Cannes en Rusland verkeren de twee van oorsprong Armeense ondernemers vaak in elitaire kringen. Ze doen zaken met bedrijven die luxe sigaren, whisky of sieraden met diamanten verkopen aan ‘the rich and famous’ en zeggen goede banden te onderhouden met invloedrijke personen over de hele wereld.
Nog niet zo lang geleden zat Karen Michael nog in de schoolbanken voor zijn studie Small Business en Retail Management. Daar werd hij vanaf dag één gestimuleerd zelf een bedrijf te starten. Dat hij samen met Taron, die net de fotovakschool had afgerond, een nieuwe uitdaging zocht, was duidelijk. ‘Vervolgens kregen we vrijwel tegelijkertijd een visioen dat onze toekomst lag in luxury branding.’ Omdat ze allebei totaal niet spiritueel zijn, durfden ze dit elkaar eerst niet te vertellen.
Mindset
Hun visie is door te dringen tot de top tien van meest exclusieve bureaus, en daarbij klanten naar het hoogste segment te tillen met de beste service. In de nichemarkt waarin zij zich bewegen, gaat het volgens de twee vooral om de juiste ‘mindset’. ‘Alleen premium producten geven toegang tot die nieuwe wereld. De klanten waar wij voor werken, willen hun reputatie binnen dat segment behouden of juist verkrijgen, maar weten niet hoe. Door goed na te denken over de juiste ideologie en positionering helpen wij daarbij.’
Zo ontwierp Studio Succes voor Baroqco een speciale sieradenbox waarop de naam met grote sierlijke letters is geschreven. Het is het merk dat ook de kronen levert voor de Miss Universe en Miss Nederland verkiezing. Een andere naam die zij naar een hoger level tillen, is Budwolf, een Duitse energydrank. ‘Meer namen kunnen wij niet noemen, omdat de markt waarin wij ons bewegen echt exclusief is. Daarom werken we via een ‘invited only’-concept en ligt de nadruk niet op onze website, maar op de kwaliteit die we leveren.’
Limousine
Hun ‘prospects’ ontvangen ze op een speciaal adres in Amsterdam terwijl hun kantoor is ingericht in een luxe villawijk in Hilversum. ‘Is het echt een belangrijke klant dan zorgen we dat zo’n bezoek vanaf het moment dat iemand landt op Schiphol is geregeld. Op zo’n moment kun je denken aan het ophalen met een limousine, het reserveren van een restaurant en een hotel, een personal shopper en begeleiding door een chauffeur. In dit segment is het belangrijk een relatie op te bouwen. Ja, en daarvoor moeten we investeren. Dat is natuurlijk een risico, maar door onze klanten vooraf goed te selecteren, willen we dat risico zoveel mogelijk minimaliseren.’
Een verkoopafdeling hebben de heren niet. ‘We verkopen niets. Wij communiceren alleen. Pas als iemand onze ideeën interessant vindt, gaan we in gesprek. Ons doel is samen met onze klanten te groeien en de wereld in positieve zin te veranderen. Dat lijkt tegenstrijdig, maar niet als je bedenkt dat de rijken het meest doneren aan goede doelen. Nu zijn we nog een startend bedrijf, maar als wij genoeg winst maken, zullen ook wij een deel van onze winst aan anderen schenken.’
Goede basis
Dat ze juist in Nederland een luxe marketingbureau vestigen, is voor beide mannen die ooit het land inkwamen als vluchteling erg belangrijk. ‘Wij willen het land dat ons gastvrij ontving iets teruggeven. Hun Armeense achtergrond blijkt achteraf een goede basis voor hun activiteiten te zijn. ‘Armeniërs zitten van oorsprong in de diamantenhandel en wij zijn een beetje elitair opgevoed.’
Michael en Movsisjan hechten veel waarde aan discipline en vinden het heel belangrijk dat ze zich blijven ontwikkelen. ‘We lezen bijvoorbeeld elke dag minstens een half uur en verdiepen ons in onderwerpen als filosofie, hedonisme en luxury. Toen we net in Nederland waren, verslonden we boeken over bijvoorbeeld de Nederlandse geschiedenis. We moest alles inhalen, omdat we hier verder wilden. Alle macht zit in boeken. ‘Think and grow rich’ is nog steeds onze favoriete boek.’
Geplaatst op
Naar het overzicht
Inspireren met circulariteit | ING Huis Rotterdam
Het ING Huis aan de Coolsingel in Rotterdam is volledig vernieuwd. En wel op een bijzondere manier: de verbouwing van het bankkantoor is... Lees meer »
Rijk verleden en fraaie toekomst | Kimman Hillegom
Een rijk verleden en een fraaie toekomst komen samen in de prachtige autoshowroom van Kimman in Hillegom. Daar waar tientallen jaren antieke... Lees meer »
ING Huis Groningen: Een innovatieve ontmoetingsplek
Het ING Huis aan het Hereplein in Groningen voelt als een huiskamer: nergens balies, wél een koffiecorner, een digibar en een uitnodigende... Lees meer »
Innovatieve ontmoetingsplek
Het ING Huis aan het Houtplein in Haarlem voelt als een huiskamer: nergens balies, wél een koffiecorner, een digibar en een uitnodigende... Lees meer »
LUXURY BRANDING | Studio Succes
Iemand die de website van het Hilversumse Studio Succes bezoekt, krijgt een zwart scherm met gouden letters te zien. Daarop staat het bericht... Lees meer »
Tomorrowmen: ijzersterk in digitale marketing
Ze eten niet elke dag spinazie, maar zijn wel ijzersterk in digitale marketing. Dit jaar nog wonnen ze de trofee voor beste videocampagne... Lees meer »
Fries Museum - Ja, ik wil...
...is de naam van een nieuwe tentoonstelling in het Fries Museum, waarin de evolutie van de trouwjurk centraal staat. Zestig bruidsjurken... Lees meer »
Liefdevolle kunstwerkjes | Phie Jewels
Inspirerende ondernemer De ontwerpen van sieradenontwerpster Sophie Jong zijn bijzonder en nergens mee te vergelijken. De vraag naar handgemaakte... Lees meer »
Broches met Parijse flair
Edelstenen vormen het kloppende hart van het Nederlandse sieradenmerk Bron Jewelry. ‘Deze cadeautjes van de natuur vervelen nooit en hun... Lees meer »
Met liefde gemaakt
Christine de Vogel is een creatieve denkster. Of het nu gaat om unieke sieraden, kunstzinnige objecten of fotografie. ‘Ik probeer te werken... Lees meer »
Echte vrouwenversierders
De etalage van een prachtig pand aan de Bloemendaalseweg kun je niet gedachteloos voorbijlopen; er liggen beeldschone sieraden. Het zijn... Lees meer »
Schitterend zilver
Van antiek zilver tot trendy zilveren sieraden, bij Zilver.nl geldt altijd een prettige prijs-kwaliteitsverhouding én wordt alles met zorg... Lees meer »
Een sieraad voor het leven
Op de hoek van ‘het oudste en mooiste straatje’ van Amersfoort is Edelsmederij Kircher Schmuck te vinden. Meestergoudsmid Kerstin Kircher... Lees meer »
De gouden formule
Zelfs de meest noeste juwelen hebben soms wat onderhoud nodig. Dat geldt ook voor Schaap en Citroen. Het toonaangevende juweliershuis blijft... Lees meer »
Design voor sterke karakters
Rodrigo Otazu (Mister O) werkte samen met modeontwerpers Alexander McQueen, Jean Paul Gaultier en Christian Lacroix. Ook ‘sierde’ hij wereldsterren... Lees meer »
Exclusieve sieraden die schitteren
Edelsmeden Watze en Simone van der Wal maken exclusieve, kwalitatief hoogwaardige sieraden. Hun winkel in het Friese Joure is een walhalla... Lees meer »
Nooit tijd genoeg
Wybe van der Gang maakt zijn horloges zoals Porsche zijn auto’s bouwt: industriële normen in het hele proces van ontwerp tot productie,... Lees meer »
Honderd procent ambachtelijk
Alle sieraden die edelsmeden Watze en Simone van der Wal maken, zijn uniek. Hun winkel in het Friese Joure is een walhalla vol prachtige,... Lees meer »
Verborgen hotelparels | Quality Lodgings
Quality Lodgings is een collectie van onafhankelijke kwaliteitshotels in Europa, waar authentieke gastvrijheid én culinair genieten één... Lees meer »
Van Amsterdam tot Taiwan | Kelly & Mara
De één is parttime stewardess, de ander dj en beiden zijn influencers. De paden van Kelly Camfferman en Mara Wells kruisten elkaar toevallig.... Lees meer »
Wonen op het water | Smits Jachtmakelaardij
Geheel in lijn met de opkomende trend van waterwonen ontwaart Smits Jachtmakelaardij een stijgende belangstelling voor schepen als woonruimte.... Lees meer »
Energie opdoen onder de Occitaanse zon
Comfortabele villa’s met een ruim terras (sommige met privétuin), met zorg ingerichte appartementen, een twintigtal gratis activiteiten,... Lees meer »
Een culinair paradijs
Wie aan Aruba denkt, komt al gauw uit op de mooiste stranden, het perfecte klimaat en de vriendelijkste locals. Maar wist je dat het ‘One... Lees meer »
Lime time
Knallend en opvallend. Limoengroen is dé kleur waar je dit seizoen indruk mee maakt: energiek, verfrissend en op en top zomers. Samenstelling:... Lees meer »
Natuurlijke gloed
Creëer een moment voor jezelf met deze fijne verzorgingsproducten. Een stralende look bereik je immers niet zomaar: daar moet je wél wat... Lees meer »
Look sharp
Hoe kom je smart casual voor de dag? Combineer sportieve kledingstukken met zorgvuldig uitgekozen accessoires voor een semi-nette stijl.... Lees meer »
Secret garden
Natuurlijke ingrediënten vormen de basis van geurige beautyproducten, geïnspireerd op de romantiek van een geheime tuin. Daar fleur je van... Lees meer »
Nooit tijd genoeg
Wybe van der Gang maakt zijn horloges zoals Porsche zijn auto’s bouwt: industriële normen in het hele proces van ontwerp tot productie,... Lees meer »
Programma Tall Ships Races Harlingen
Harlingen is er klaar voor. Op donderdagmorgen 14 juli verwelkomen tienduizenden mensen veertig schitterende tallships. De traditionele... Lees meer »
Klaar om weg te varen
Smits Jachtmakelaardij bestaat tien jaar en is een echt familiebedrijf. René Smits, zijn twee zoons en meerdere vaste en parttime medewerkers... Lees meer »
Ciao Tutti Buongiorno | Joris Lammers
Met deze vrolijke uitspraak heeft Joris Lammers de harten van tienduizenden modeliefhebbers veroverd. Hij is de nieuwste ster aan het ‘influence... Lees meer »
Vibrant Colours
Kleur overheerst in het modebeeld voor lente/zomer 2024. Ton-sur-ton outfits blijven geliefd in levendige tinten als geel, roze en kobaltblauw.... Lees meer »
Lingerie om te vieren | Riets Lingerie
Het is feest in de winkel van Riets Lingerie in Groningen. Het is 15 jaar geleden dat Rieteke Talens voor het eerst haar deuren opende en... Lees meer »
Een feest om te dragen | Mull Casticum
Zodra de temperaturen stijgen en de zon weer meer schijnt, neemt vaak ook het aantal feestjes toe. Van bruiloft tot bbq-feestje en van zakelijk... Lees meer »
De Spring & Summer editie is UIT!
Weer heerlijk bladeren én lezen in het nieuwste Lourens Magazine, de spring & summer editie 2024. Interessante interviews met o.a. Marlijn... Lees meer »
Van Amsterdam tot Taiwan | Kelly & Mara
De één is parttime stewardess, de ander dj en beiden zijn influencers. De paden van Kelly Camfferman en Mara Wells kruisten elkaar toevallig.... Lees meer »
Sterk in de mix
Zoek je een fijn adres om kleding te shoppen? Bij VanGunst Damesmode in één van de gezelligste straatjes van Leeuwarden vind je wat je zoekt.... Lees meer »
Kings of design | Vitor & Rolf
Wat Thierry-Maxime Loriot het meest verbaast van het ontwerpersduo Viktor & Rolf is dat ze zo ‘simple’ gebleven zijn. Deze twee iconen vieren... Lees meer »
Edgy twist
De herencollecties voor herfst/winter 2023 tonen een ultieme mix van formeel en casual. Hul jezelf dit seizoen in warme stoffen als flanel,... Lees meer »
Comfy chic
Eenvoud en originaliteit gaan dit modeseizoen hand in hand. De looks voor herfst/winter 2023 kenmerken zich door een levendig spectrum van... Lees meer »
Van top tot teen
Van een verrassende dames- en herencollectie met een mix van internationaal bekende namen en nieuwe gedurfde kleine merken, tot moderne... Lees meer »
Come rain, come shine
De geur van regen en de kleuren van de herfst. Beleef het najaar in optima forma met deze stijlvolle must-haves. Perfect voor mannen die... Lees meer »
Lingerie om te vieren | Riets Lingerie
Het is feest in de winkel van Riets Lingerie in Groningen. Het is 15 jaar geleden dat Rieteke Talens voor het eerst haar deuren opende en... Lees meer »
Paradijs voor shopliefhebbers
In het Rotterdamse Hillegersberg is het charmant shoppen. Het winkelhart in de driehoek Bergse Dorpsstraat-Weissenbruchlaan-Streksingel... Lees meer »
Verder kijken, meer zien
Het ‘montuur’ van Bij Maarten in Emmen bestaat uit de winkel, maar het gaat uiteindelijk om de inhoud: de glazen. En dat zit hier méér dan... Lees meer »
De lekkerste olijfolie in de mooiste flessen
‘Ik ben als kind in een ketel met olijfolie gevallen. Anders kan ik mijn fascinatie voor dit vloeibare goud niet verklaren’, aldus Nico... Lees meer »
Bloemrijke hebbedingen
Badlaken Scarlett van Essenza Scarlett is de naam van dit stijlvolle strandlaken van Essenza (100 x 180 cm) vol zomerse bloemen. In Sage... Lees meer »
Nidum: modern design in monumentaal Arsenaal
De verbouwing is nog in volle gang, maar als alles volgens plan verloopt, opent Nidum begin 2021 haar deuren. Het Arsenaal in Grave, ooit... Lees meer »
A little cows dream: een eerbetoon aan de koe in designtassen
Berta. Willem. Keesje. Sjoukje. Dirk; zomaar een greep uit de gele oormerken waaraan de items van Alittlecowsdream direct herkenbaar zijn.... Lees meer »
Designer Efva Atttling | ‘Mijn creatieve antennes staan altijd aan’
Efva Attling is in Zweden een grootheid. Ze ontwierp de bekende ronde bril voor Iris Apfel, was twaalf jaar topmodel bij Eileen Ford en... Lees meer »
DESIGN | Alex de Witte
Er zijn veel dingen die Alex de Witte beslist niet wil. Dat is gezien worden als een ontwerper die alleen maar lampen maakt. Daarom heeft... Lees meer »
LUXURY BRANDING | Studio Succes
Iemand die de website van het Hilversumse Studio Succes bezoekt, krijgt een zwart scherm met gouden letters te zien. Daarop staat het bericht... Lees meer »
Stoer en vrouwelijk
Na haar eerste carrière als marketingmanager in de IT-industrie startte Wendela de Goederen een high-end badmodemerk: BoxerinBlue. Geïnspireerd... Lees meer »
De Dames van Akkrum
Gratievol Het is opvallend dat Ruud van Doorn en Ineke de Groot nu vaak te horen krijgen dat hun pand zo groot is. Door de verbouwing van... Lees meer »