12,5-jarig jubileum

Dit seizoen heeft voor de winkel en het team een bijzondere start gehad. Na een aantal woelige jaren door de coronacrisis konden we vieren dat we dit jaar op 1 april 12,5 jaar bestaan! Dat weekend hebben we een maatwerkevent van Corneliani gehad, waarbij een specialist uit Italië is gekomen om de kleding door te meten bij de klanten. Daarnaast hadden we een leuke actie van Hooghoudt, waarbij men de kans kreeg de nieuwe Blended smaken te proeven. En we hebben een eigen magazine uitgebracht, met onder andere een lookbook van de huidige zomercollectie.

  

De afgelopen jaren is de winkel steeds meer op de kaart komen te staan als specialist op het gebied van luxe herenkleding in Groningen en Noord-Nederland. We werken met een mooie collectie kleding van hoogwaardige kwaliteit. Luxe materialen geven de kleding een mooie uitstraling, maar nog belangrijker is de pasvorm. Kleding moet goed zitten: je kan nog zo’n mooi kledingstuk hebben, maar als het niet goed past, is het toch minder mooi.

Daarnaast is het materiaal belangrijk; de stof waar het van is gemaakt. Daarna komen kleur en design. Hoewel er best wat tijdloze kledingstukken en kleuren zijn, is kleding toch modegevoelig. Denk maar aan de pasvorm van een colbert of kostuum: als we de kleding van nu vergelijken met 20 jaar geleden, is de kleding een stuk smaller gesneden. Dat hangt tegelijkertijd samen met het materiaal: door technische ontwikkelingen van stoffen zijn veel stoffen gemaakt met elastaan, een stretch materiaal waardoor de stof mee kan rekken.

Ook kleuren kunnen modegevoelig zijn, denk maar aan de groene tinten die al een aantal seizoenen trendy zijn. Toch zijn er tijdloze kleuren en klassieke combinaties die altijd blijven, zoals (donker)blauw met wit en beige, of grijs en zwart. Deze zomer zien we als trendkleur vooral felle kleuren, bijvoorbeeld in de polo’s, T-shirts en korte (zwem)broeken.

Ik kan er nog een heel verhaal over schrijven, maar daarvoor verwijs ik de lezer graag naar ons jubileum magazine, wat ook online staat. Daarin vindt u een lookbook met sfeerimpressie van deze zomer, leuke weetjes over kledingstukken en de oorsprong ervan, en nog veel meer! Wij kijken terug op een mooi jubileum, en nog meer kijken we vooruit naar de volgende 12,5 jaar! 

www.androesja.nl

Androesja

Geschreven op

Naar het overzicht

Shocking pink

En toen was daar ineens shocking pink! Een kleur die modeontwerper Elsa Schiaparelli in 1937 in Parijs introduceerde en die anno 2022 nog... Lees meer »

Maatwerk & experiment

In een wereld vol massaproductie richt modeontwerper Rosalie Key zich bewust op het tegenovergestelde: maatwerk. Vanuit haar Rotterdamse... Lees meer »

Feniks uit de as

Modehuis Boersma herrijst als een feniks uit de as. Het is te bizar voor woorden: Birgit Boersma en haar man Arjan Maat kreeg op 1 augustus... Lees meer »

Meesterlijk zwart

Zwart. Het was de favoriete kleur van de Spaanse couturier Cristóbal Balenciaga. Een kleur waarin zijn sculpturale en complexe vormentaal... Lees meer »

Beken kleur

Dé trend van dit moment? Jezelf (durven) laten zien, zegt Marco van Hall van Mull Castricum. ‘We mogen en willen onszelf weer meer laten... Lees meer »

Outfits met impact

Prachtige stoffen, geraffineerde breisels, mooie warme kleuren; dit winterseizoen laat She’s Different in Rijssen je weer verbazen met een... Lees meer »

Mix it up

Stijlvol en comfortabel gaan hand in hand in herfst-wintercollecties voor mannen. Een grote trend is het combineren van verschillende stijlen... Lees meer »

Viva volume

De modetrends voor winter 2022 staan in het teken van oversized volumes. Van wijde broeken tot grote jassen: het slimfit tijdperk is definitief... Lees meer »

Dé trends van het seizoen

Androesja is een herenkledingzaak in hartje binnenstad van Groningen. Eigenaar Androesja Vermaning verheugt zich op het najaar/winterseizoen... Lees meer »

Elegance is an attitude

Grenzeloos, dat is Ameya in Assen. Eigenaresse Jacqueline Barree presenteert een eigen stijl en mix van bekende en onbekende, duurzame merken... Lees meer »