Droombadkamers

De vierkante marmeren wasbak werkt als een magneet op voorbijgangers die vanaf het Noordeinde door de Denneweg in Den Haag lopen. Ook het bad in de vorm van een lelieblad en de als een zwanenhals ogende messing kraan fungeren als blikvangers. Samen lichten zij slechts een tipje van de sluier op van alles waar Passier Bathrooms & Wellness voor staat.

De man die ooit op jonge leeftijd het loodgietersbedrijf van zijn vader moest overnemen, kijkt terug op een stormachtige carrière. Zijn liefde voor sanitair vertaalde zich niet alleen in de drang om technisch uit te blikken, maar ook in zijn voorkeur voor de meest extravagante oplossingen.

Zo was Hans Passier één van de eersten die de vierkante wastafel in Nederland introduceerde en werkt hij samen met sanitairleveranciers uit alle hoeken van de wereld. ‘Ik kan vanaf een plaatje op Pinterest direct zien van welk merk een specifiek bad, tegels of een bepaald toilet zijn.’

Uitdaging

Dat hij soms moet kiezen voor rigoureuze oplossingen om een droombadkamer bij iemand te installeren is voor hem alleen maar een uitdaging. ‘Ooit heb ik in Amsterdam het dak van een grachtenpand doormidden moeten zagen om met een hijskraan een marmeren bad naar binnen te takelen. Ik ben niet bang om te verbouwen. Sterker nog, doordat ik, met mijn bouwteam, het hele traject van ontwerp tot en met bouw zelf verzorg, weten klanten tot op het handdoekhaakje dat ze exact krijgen wat we hebben besproken.’

Al zijn ideeën vertaalt hij met een driedimensionaal computerprogramma tot een tastbaar ontwerp waarin hij graag de nieuwste ontwikkelingen meeneemt. Zo bedacht hij voor het bekende Hotel des Indes een kraan waarin het logo werd gegraveerd en is hij één van de weinigen die volledig betegelde stoombaden kan installeren. ‘Daarbij maken we de banken op maat, zorgen we voor opties als een inklapbankje, vloerfontein of stortdouche.’

Het is slechts één van de vele projecten die Hans Passier kan verzorgen. ‘Soms komen ze hier met een foto van een badkamer die ze hebben gezien tijdens een vakantie ergens in de wereld. Ik zoek er exact de juiste leveranciers bij.’ De tijd dat klanten sanitair uitkiezen in een showroom is volgens hem dan ook allang voorbij. ‘Je kunt een grote showroom vol zetten met badkamers en dan vragen ze nog precies naar dat bad dat er niet staat. Wij hebben samples van alle tegels, kranen en kleuren. Kranen van matgoud en geborsteld koper zijn momenteel favoriet.’

Weldadig

Passanten mogen niet alleen binnenlopen voor advies of een compleet ontwerp, maar nemen ook geregeld één van de bijzondere accessoires mee die hij in zijn winkel heeft staan. Daaronder zeepdispensers, heerlijk dikke handdoeken en een bodydouche met eucalyptus die hij als presentje mee kan geven. De geur die misschien nog wel het best de weldadige ontspanning weergeeft waar Hans Passier Bathrooms & Wellness voor staat.

www.passier.nl

 

Naar het overzicht