Tussen de lakens met Goodnight

Goodnight is de grootste slaapkamer van Nederland. De winkel op Woonboulevard Cruquius telt 5000 vierkante meter en meer dan vijftig beddenmerken; van Auping tot M line en Treca Paris. ‘Als je hier niet slaagt, slaag je nergens’, vertelt salesmanager en verkoopmedewerker Ronny van Grimbergen, die ons meeneemt in de wereld van donzen dekbedden en zachte topmatrassen. 

Het bedrag van een auto  
Ronny heeft net een nieuw huis gekocht. Ideaal, want dat bracht hem in de gelegenheid om de gastvrijheid van andere meubelwinkels te testen. ‘Het begint allemaal met koffie. Goede koffie, om precies te zijn. Een topbed kost soms evenveel als een auto. Dan kan er toch wel iets beters vanaf dan een bakje leut uit een goedkoop apparaat met koffiepads? Bij Goodnight staat de deur altijd open. En als de klant zin heeft in een glas wijn, trekken we een fles open. Gastvrijheid is echt geen rocket science.’ 

Fancy hoofdbord 
Ronny: ‘De slaapkamer is de meest intieme ruimte in huis, dat maakt dit vak zo mooi. Je ontmoet allemaal verschillende mensen. De een zoekt een bed op pootjes, zodat je er goed onder kunt stofzuigen, de ander houdt van een fancy hoofdbord en weer een ander hoopt iets te kunnen doen tegen rugklachten. Wat dat betreft krijgen we een hoop intieme verhalen te horen. Dat is waardevol, maar ook pittig, ‘Een bed is geen dokter’, zeg ik weleens, we kunnen de problemen niet altijd oplossen, maar wel minimaliseren. Het bewustzijn met betrekking tot gezondheid en de rol die slapen daarin speelt, is door de coronacrisis alleen maar gegroeid.’ 

Trends op beddengebied 
De slaapkamer is bovendien belangrijker geworden als rustpunt, nu we steeds meer thuis zijn. Ronny: ‘Dat merk je aan de vraag naar verstelbare bedden, waar je ook comfortabel op kunt lezen of televisiekijken. Verder worden de massieve boxsprings steeds meer verruild voor ranke exemplaren. Met kleur! Ik vind het leuk dat de klant weer voor okergeel, oudroze of mosgroen durft te kiezen, na al dat grijs en bruin de laatste jaren.’ 

Een goed slaapland 
‘Nederland is een goed slaapland. Er zijn prachtige beddenwinkels, Goodnight is gelukkig niet de enige. Maar er zitten ook grimmige voorbeelden tussen, met hoge marges. Uiteindelijk kan de klant overal een bed kopen. Maar advies is alles. Daarmee leggen wij de lat heel hoog. Die standaard gun ik iedereen', besluit Ronny. 

Geschreven op

Naar het overzicht

Happy Circle: Stijlvol, duurzaam en tijdloos

Happy Circle, de plantenhanger, is een Nederlands product en merk, bedacht door Isabelle Leijser. Door het multifunctionele design en de... Lees meer »

Tussen de lakens met Goodnight

Goodnight is de grootste slaapkamer van Nederland. De winkel op Woonboulevard Cruquius telt 5000 vierkante meter en meer dan vijftig beddenmerken;... Lees meer »

Ciao Milano

Linea recta van de SuperSalone in Milaan én de tientallen showrooms van de bekende Italiaanse fabrikanten, brengt Lourens magazine het laatste... Lees meer »

Museale meesters voor vloer en bed

Het Meisje met de Parel van Vermeer. Een rivierlandschap van Cornelis Vroom. En natuurlijk prachtige bloemstillevens. Dankzij een unieke... Lees meer »

ETC Consumenteninspiratiedag

Op zondag 19 september a.s. organiseert ETC de consumenteninspiratiedag van 10.00-17.00 uur. Deze unieke gelegenheid geeft consumenten de... Lees meer »

Interieur met karakter

Your home, your story. Dat is het credo van Del Prado Maison. De interieurzaak aan de Binnenweg in Heemstede, met tevens een showroom in... Lees meer »

‘Ik hou van pure materialen’

Een goed interieur moet een bepaalde rust uitstralen en vooral heel leefbaar zijn. Dat is de visie van interieurontwerper Piet-Jan van den... Lees meer »

‘Elke stam vertelt een verhaal’

Ontwerper Carina Riezebos en Jan Blok, directeur van Blok Plaatmateriaal in Beverwijk en Ede, bundelden hun kennis en kracht voor het ontwikkelen... Lees meer »

De warmte van een houten vloer

De vloer is feitelijk het grootste ‘meubelstuk’ in je kamer en bepaalt jarenlang de sfeer en uitstraling van je huis. Dus wil je de allermooiste... Lees meer »

Kleurrijke woontrends

Trendwatchers zijn duidelijk: back-­to-nature wordt dé nieuwe trend voor 2021. Rust is het sleutelwoord. Dat zien we met name aan de kleuren... Lees meer »