Neus voor modetrends

Al ver voor hun optreden in het televisieprogramma ‘Steenrijk, straatarm’ richtten Alice Zegerius en Michael Overdiek zich op het verkopen van betaalbare trendy mode. Zo brengen de stijliconen die ooit schitterden in de Beethovenstraat in Amsterdam elke twee weken een compleet nieuwe kleurige collectie. Met jurkjes, vesten en accessoires die ze vinden in binnen- en buitenland.

Gekleed in een felblauwe sportbroek een blazer en schoenen in dezelfde kleur past Michael Overdiek met zijn wilde haardos beter in een trendy store in de fashionhoofdstad Milaan dan in de mall in Buitenveldert waar hij negen jaar geleden met zijn vrouw is neergestreken. Toch is het voor hen een hele bewuste keuze geweest in Amsterdam te blijven.

Voor iedereen
Hij en zijn vrouw Alice Zegerius, die ooit startte met een eigen zaak voor de rijken van Monaco, willen de laatste trends voor iedereen bereikbaar maken. Met een collectie die ze ook online verkopen. Terwijl Alice zich tijdens het interview iedere keer in een ander fel gekleurd zwierig jurkje hijst om zich te laten fotograferen voor de website, vertelt Michael dat de manier waarop zij zich positioneren de basis is voor hun bedrijf.

Met een grote foto van het paar in innige omhelzing op het strand, twee kussende paspoppen in de winkel en kiekjes op de koelkast waarin de flessen champagne koud liggen, is het echtpaar dan ook duidelijk aanwezig. Ook letterlijk want Alice is altijd present in de winkel waar aan de grote bar twee meisjes er continu aan werken de website up-to-date te houden. Hun taak is de pakketjes die feestelijk zijn ingepakt in felroze of groen glimmend papier te verspreiden.

beverly Beethoven Amsterdam

Michael vertelt dat de webshop pas een jaar bestaat, maar nu al enorm succesvol is. ‘Daar hebben we een hele speciale formule voor ontwikkeld, die ik liever geheim houd.’ Wel is duidelijk dat het echtpaar een zeer fijne neus heeft voor de nieuwste trends. Zo staan op de schappen tassen die met graffiti zijn bespoten en hangt de complete collectie slippertjes van Ilse Jacobsen in de winkel. ‘We hebben nu ook onze eigen shoppers met graffiti laten bespuiten en daar afbeeldingen van onszelf en onze hond Prada opgezet. Zo hip dat veel klanten die gewoon gebruiken voor op het strand.’

Sports
Helemaal van deze tijd is ook de sportcollectie van Puma en Fila die ze binnenkort in hun collectie opnemen. Wel natuurlijk net die items die passen bij hun zonnige blik op het leven, want dat is waar veel klanten vooral ook voor komen. De energie die deze twee nog altijd verliefde ondernemers met hun enthousiasme voor mode uitstralen. ‘Ja, we stimuleren elkaar enorm.’

Met de lolly’s, spekjes en nougatblokjes die in grote potten klaarstaan voor klanten is Beverly Beethoven niet alleen als het om mode gaat een snoepwinkel. Ook de speciale Beverly Box die klanten ontvangen bij het verzamelen van tien punten is zeer speciaal. Deze is altijd afgestemd op de individuele wensen van de klant. Kijk voor de laatste trendy items op www.beverlybeethoven.nl.

beverly Beethoven Amsterdam

 

 

Naar het overzicht